Wednesday, June 24, 2009

PERTANDINGAN PERLAWANAN BOLA JARING

Pada tahun ini Sekolah Rendah Lamunin telah dipilih menjadi tuan rumah untuk  mengadakan pertandingan perlawanan bola jaring bagi sekolah –sekolah Tutong 1.  Satu jawatan penyelenggara kejohanan bola jarring telah dibuat untuk memastikan dan memudahkan pelaksanaan pertandigan ini. Ahli – ahli  jawatankuasanya terdiri dari guru-guru dan kakitangan sekolah.

Perlawanan bola jaring ini telah diadakan pada 6, 8 & 10 Rabiuakhir 1430 / 2hb, 4hb & 6hb April 2009. Perlawanan ini telah diadakan di kawasan lapang sekolah ini. Seramai 15 buah sekolah Tutong 1 yang menyertai. Tetamu kehormat ialah Cikgu Hjh. Rusni binti Tunggal, Pegawai Pelajaran Kanan Jabatan Sekolah – Sekolah Daerah Tutong.

Johan bola jaring pada tahun ini bagi sekolah- sekolah Tutong 1 ialah SR Batang Mitus mendapat sebuah trofi dan kalung pingat emas. Naib johan ialah SR Bukit Panggal mendapat kalung pingat perak manakala tempat ketiga  ialah pasukan dari tuan rumah (SR Lamunin), mendapat hadiah saguhati.

Dalam kejohanan bola jaring ini diadakan dua kategori khas iaitu pemain terbaik dan penjaring terbanyak. Nurul Syawani binti Jubahri (SR Bukit Panggal) telah terpilih menjadi pemain terbaik dan Mark Phyryn bte Mark Edy @ Airyn (SR Batang Mitus) terpilih menjadi penjaring terbanyak. Dia ialah pemain GA dengan 17 jaringan.

Alhamdulilah, kejohanan bola jaring ini telah dilaksanakan dengan baik dan lancar.

No comments:

Post a Comment